12:23 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ممنوعیت صادرات

دلیل اصلی آشفتگی بازار فولاد /درخواست حذف عرضه محصولات در بورس کالا
نماد برتر- عضو هیات مدیره انجمن فولاد با اعلام دلایل آشفتگی بازار آهن آلات ، خواهان حذف عرضه به شیوه مچینگ و فروش همه محصولات در بورس کالا شد.
ممنوعیت صادرات کیوی برای حفظ بازارهای هدف
نماد برتر- مدیرکل دفتر میوهای گرمسیری و نیمه گرمسیری درباره ممنوعیت صادرات کیوی از ۱۵ تیر تا ۱۵ مهرماه، گفت: پس از بررسی‌های چندساله و با اخذ معیارهای کیفی و استانداردهای کشورهای مهم تولید و صادرکننده کیوی و مطرح شدن این موضوع با ذینفعان، کارشناسان، محققین، تجار و تولید کنندگان پیشرو، از تاریخ ۱۵ تیر تا ۱۵ مهرماه صادرات این محصول ممنوع اعلام شد.
تأمین کره مورد نیاز بازار از محل تولید داخل، مستلزم مدیریت تولید شیر خام
نماد برتر- سرپرست دفتر برنامه‌ریزی تامین توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: تمامی ظرفیت های تولید داخل کره فعال شده و با توجه به اینکه در حال حاضر تولید داخلی این محصول در شرایط مناسبی قرار دارد، مشکلی برای تامین این کالا در سطح بازار وجود ندارد.
صادرات محصولات شوینده، صابون و آب ژاول تا پایان آذر آزاد شد
نماد برتر- طبق اعلام گمرک ایران از این پس تا پایان آذر سال جاری، صادرات محصولات شوینده، صابون و آب ژاول آزاد است .
صادرات یک محصول شرکتهای لبنی ممنوع شد/ عوارض صادرات شیرخشک
نماد برتر- دبیر ستاد تنظیم بازار از ممنوعیت صادرات خامه خبر داد و گفت: سازمان توسعه تجارت مکلف شده برای صادرات شیرخشک عوارض تعیین کند.
خرید نقدی دولت از شرکت‌های فعال در تولید محصولات مقابله با کرونا
نماد برتر- مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت با اشاره به تلاش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در روزهای شیوع کرونا درباره حمایت‌های دولت و چالش‌های این شرکت‌ها توضیحاتی ارائه داد.
ظرفیت صادرات به همسایگان؛ ۱۲۵ میلیارد دلار
نماد برتر- رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: محاسبات ما نشان می‌دهد ظرفیت صادرات ما به کشورهای همسایه ۱۰۰ میلیارد دلار بیشتر از میزان کنونی است.
آمریکا به عربستان نفت صادر کرد!
نمادبرتر- آمریکا در ژوئن یک محموله نفت به عربستان سعودی فرستاد که نخستین محموله صادراتی به عربستان سعودی از زمان لغو ممنوعیت صادرات در سال ۲۰۱۵ بود.
ممنوعیت صادرات ماسک ابلاغ شد
نماد برتر- دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت،‌معدن و تجارت (صمت)، مصوبه ستاد مقابله با کرونای وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ممنوعیت صادرات انواع ماسک را ابلاغ کرد.
پیشنهاداتی برای پیشگیری از رکود اقتصادی کرونا
نماد برتر- دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای جلوگیری از رکود اقتصادی در پی شیوع ویروس کرونا و مسئولیت اجتماعی بخش تولید و کارآفرینی در کنار اقدامات دولت، پیشنهاداتی در این زمینه ارائه کرد.
آیا از گمرکات بوشهر ماسک صادر شده است؟
نماد برتر- گمرک ایران در مورد کلیپ منتشره در مورد خروج ماسک از فرودگاه بوشهر توضیحاتی ارائه کرد.
گروه اوپک محدودیت عرضه خود را در ژانویه سال ۲۰۱۷ به منظور پایان دادن به اشباع عرضه جهانی نفت و تقویت قیمت‌ها آغاز کرد؛ این سیاست موفق شد سطح ذخایر را کاهش داده و قیمت‌ها را بالا ببرد. با این حال این گروه در ماه ژوئن تحت فشار ترامپ در آستانه بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه ایران
پایگاه خبری راد: در حالیکه پیش‌تر وزیر جهاد کشاورزی گفته بود سیب‌زمینی صادر نمی‌شود و وعده کاهش قیمت این محصول را داده بود، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی علت گران ماندن سیب‌زمینی در هفته‌های اخیر و عدم ارزانی آن را صادرات این محصول می داند.
ممنوعیت صادرات پیاز و سیب‌زمینی لغو شد
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام کرد که ممنوعیت صادرات پیاز و سیب زمینی لغو شده است.
نفت ایران، برگ برنده چین در مقابله با آمریکا
پایگاه خبری راد: درحالی که ترکش‌های جنگ تجاری آمریکا و چین تمام بازارهای جهانی را تحت تأثیر قرار داده است، بازار طلای سیاه نیز از این ماجرا بی‌تاثیر نبوده است. چینی‌ها که از رفتارهای غیرمنطقی دولت آمریکا در وضع تعرفه‌های تجاری علیه محصولات خود شاکی هستند، ممکن است تصمیم‌هایی در بازار نفت بگیرند که چندان مورد پسند آمریکایی‌ها نباشد.
چرا عراق واردات برخی کالاهای ایرانی را ممنوع کرد؟
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق معتقد است آنچه در رابطه با ممنوع شدن واردات برخی کالاهای ایرانی به عراق مطرح شده، یک مساله‌ در چارچوب سیاست‌گذاری‌های کلان دولت عراق است که صادرکنندگان ایرانی می‌توانند با وجود آن، اهداف خود در این بازار را دنبال کنند.